Známky jako mocenský nástroj. Děkuji, nechci.
Je známkování stoprocentní zlo?
Zachrání nás formativní hodnocení?
V čem se skrývá největší riziko známkování/hodnocení?
Známky jako mocenský nástroj. Děkuji, nechci. Číst dál »
Je známkování stoprocentní zlo?
Zachrání nás formativní hodnocení?
V čem se skrývá největší riziko známkování/hodnocení?
Známky jako mocenský nástroj. Děkuji, nechci. Číst dál »
Může jít o příjemné popovídání dítěte a učitele, ale také to může být opruz.
Liší se školu od školy a je zásadní najít variantu, která bude dětem i celé rodině vyhovovat.
Být rodičem domškoláka prvňáčka není to samé jako třeba páťáka a forma přezkoušení na to má velký vliv.
Přezkoušení našich domškoláků může přinášet velké výzvy při komunikaci s dětmi.
Přezkoušení domškoláků Číst dál »
Je pro vás wellbeing abstraktní pojem, nebo jste si už k němu našli cestu?
Proč se o něm teď vyrojily články a příspěvky?
S čím začít, aby to dávalo smysl?
Wellbeing: kde je podstata? Číst dál »
Jméno Jan Ámos Komenský a slovní spojení „škola hrou“ je skloňováno tak často, že nás možná ani nenapadne přemýšlet, co tím vlastně doopravdy myslel a jak jeho výuka v 17. století probíhala.
Jak si hrál Komenský Číst dál »
Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli je prostředí školy ke všem dětem stejně spravedlivé?
Znáte děti, které i kdyby 100 x slíbili, že se polepší a budou dávat pozor (chodit včas, nezapomínat věci, …), tak stejně se jim to do týdne znovu nepovede?
Jste v rozpacích, když slyšíte větu, že si děti ve škole/školce musí zvyknout, aby se připravily na to, že život není peříčko?
Pro všechny stejné, neznamená spravedlivé! Číst dál »
Co se nám dařilo v roce 2022 na naší domškolácké cestě? Co bylo světlem a co spíše tmou? Co nám přineslo radost a čeho jsme se obávali?
Vánoční ohlédnutí za rokem 2022 Číst dál »
Přinášení „učení emocí“ do školního prostředí má svoje úskalí. Pokud budeme mít upřímnou touhu pomoci dětem naučit se zpracovávat svoje emoce, tak je fajn spoustu věcí si přiznat a vycházet z reálných výchozích podmínek.
Máme se učit emoce ve škole? Číst dál »
Možná znáte dítě, které nechce chodit do školky a vy přemýšlíte nad tím, co dělat. Má si zvyknout? Je potřeba hledat jiné varianty? Přidám Vám pár podnětů na přemýšlení.
Pocit bezpečí ve školce Číst dál »
Váháte nad tím, jestli stojí za to věnovat se vnitřní motivaci? Přemýšlíte, jestli energie, kterou vložíme do toho, aby se naše děti učily přirozeně bude mít nějaký význam?
7 důvodů, proč jsem fanda do vnitřní motivace Číst dál »
Syndrom vyhoření se může týkat až poloviny učitelů a každého jedenáctého rodiče. Pojďte si přečíst, co dělat, abychom nepatřili mezi ně.
Kdo hoří, může vyhořet Číst dál »