Jak si hrál komenský
Jméno Jan Ámos Komenský a slovní spojení „škola hrou“ je skloňováno tak často, že nás možná ani nenapadne přemýšlet, co tím vlastně doopravdy myslel a jak jeho výuka v 17. století probíhala.
Jméno Jan Ámos Komenský a slovní spojení „škola hrou“ je skloňováno tak často, že nás možná ani nenapadne přemýšlet, co tím vlastně doopravdy myslel a jak jeho výuka v 17. století probíhala.
Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli je prostředí školy ke všem dětem stejně spravedlivé?
Znáte děti, které i kdyby 100 x slíbili, že se polepší a budou dávat pozor (chodit včas, nezapomínat věci, …), tak stejně se jim to do týdne znovu nepovede?
Jste v rozpacích, když slyšíte větu, že si děti ve škole/školce musí zvyknout, aby se připravily na to, že život není peříčko?
Co se nám dařilo v roce 2022 na naší domškolácké cestě? Co bylo světlem a co spíše tmou? Co nám přineslo radost a čeho jsme se obávali?
Přinášení „učení emocí“ do školního prostředí má svoje úskalí. Pokud budeme mít upřímnou touhu pomoci dětem naučit se zpracovávat svoje emoce, tak je fajn spoustu věcí si přiznat a vycházet z reálných výchozích podmínek.
Možná znáte dítě, které nechce chodit do školky a vy přemýšlíte nad tím, co dělat. Má si zvyknout? Je potřeba hledat jiné varianty? Přidám Vám pár podnětů na přemýšlení.
Váháte nad tím, jestli stojí za to věnovat se vnitřní motivaci? Přemýšlíte, jestli energie, kterou vložíme do toho, aby se naše děti učily přirozeně bude mít nějaký význam?
Syndrom vyhoření se může týkat až poloviny učitelů a každého jedenáctého rodiče. Pojďte si přečíst, co dělat, abychom nepatřili mezi ně.
Strach matek (nejen domškoláckých) Článek o strachu matek chci napsat už dlouho. Psala bych o strachu rodičů, ale …
Jaké základní koncepty vzdělávání existují, když se na téma podíváme z hlediska svobody a míry řízení dětí.
Jak vytvořit podnětné prostředí pro různé děti? Přemýšlíte… Vnitřní motivace a prostředí Vnitřní motivace nás vede k naplňování …