Mikuláš, čert a poslušnost
Před dvěmi lety jsem napsala článek o tom, Článek o tom, jak jsem si nacházela cestu ke slavení svátku svatého Mikuláše včetně her a aktivit, které mi dává smysl s dětmi dělat.
Před dvěmi lety jsem napsala článek o tom, Článek o tom, jak jsem si nacházela cestu ke slavení svátku svatého Mikuláše včetně her a aktivit, které mi dává smysl s dětmi dělat.
Máte doma domškoláka, kterého chcete podpořit v jeho zájmech a při učení, ale zároveň vám „visí na noze“ batole, které má tendenci škodit. Je víc možností, jak se se situací poradit, ale organizační ideál je, když můžeme dělat všichni něco najednou. Benjamínek tak může zároveň získat pocit, že opravdovou součástí party.
Pro inspiraci jsem pro vás připravila 7 nápadů, kdy lze pracovat se všemi dětmi najednou na jedné činnosti (oznoušené na naše rozptylu, kdy nejmladší je o 8,5 let mladší než prvorozenný).
Když jsem poprvé vedla svůj kurzu Výzvy vnitřní motivace, tak jsme se v tématu podnětné prostředí dostali k otázce úklidu dětí. Je to téma, které v rodičích rezonuje a může přinášet spoustu frustrace, když se tahle dovednost u dětí moc nevyvíjí. A tak vznikl tento článek, kde na konci naleznete i praktické tipy.
Ztráta motivace k učení je téma, které se u dětí na druhém stupni diskutuje už velmi často, ale její příčiny často vznikají dlouho předtím a celkem nenápadně. Můžeme například pozorovat, že děti volí vyhýbavé strategie, namísto toho, aby se učily. Proč to tak je a co můžeme dělat?
Je známkování stoprocentní zlo?
Zachrání nás formativní hodnocení?
V čem se skrývá největší riziko známkování/hodnocení?
Může jít o příjemné popovídání dítěte a učitele, ale také to může být opruz.
Liší se školu od školy a je zásadní najít variantu, která bude dětem i celé rodině vyhovovat.
Být rodičem domškoláka prvňáčka není to samé jako třeba páťáka a forma přezkoušení na to má velký vliv.
Přezkoušení našich domškoláků může přinášet velké výzvy při komunikaci s dětmi.
Je pro vás wellbeing abstraktní pojem, nebo jste si už k němu našli cestu?
Proč se o něm teď vyrojily články a příspěvky?
S čím začít, aby to dávalo smysl?
Jméno Jan Ámos Komenský a slovní spojení „škola hrou“ je skloňováno tak často, že nás možná ani nenapadne přemýšlet, co tím vlastně doopravdy myslel a jak jeho výuka v 17. století probíhala.
Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli je prostředí školy ke všem dětem stejně spravedlivé?
Znáte děti, které i kdyby 100 x slíbili, že se polepší a budou dávat pozor (chodit včas, nezapomínat věci, …), tak stejně se jim to do týdne znovu nepovede?
Jste v rozpacích, když slyšíte větu, že si děti ve škole/školce musí zvyknout, aby se připravily na to, že život není peříčko?
Co se nám dařilo v roce 2022 na naší domškolácké cestě? Co bylo světlem a co spíše tmou? Co nám přineslo radost a čeho jsme se obávali?