Konec příběhu
Jak skončí příběh o Rozárce, Vilémovi a kouzelných ptáčcích.
Ve druhém ptačím příběhu se vrátíme za Rozárkou, Vilémem a jejich maminkou. Seznámíme se se strakapoudem a strakou. Můžete si vyrobit lucerničku, napsat přáníčko, prozkoumat ptačí pero, zahrát si počítací hru na straku, nebo k počítání použít (hudební) dřívka.
Ptačí příběh – strakapoud Číst dál »
Jako první z ptačích příběhů přijde na řadu příběh o sýkorce. Na jeho motivy si můžete vyrobit pohyblivá sýkorku, naučit se poznat zpěv sýkorky, objevovat výšku tónu, zopakovat si psaní i/y v názvech ptáků, prozkoumat semínka z ptačích směsí, vyrobit si gumové medvídky, nebo složit svoji básničku.
Ptačí příběh – sýkorka Číst dál »
Příběh o hrací skříňce, která hraje slkadbu od Ludwiga van Beethovena nás naláká zkusit si slyšet jako neslyšící (pokus), počítat s notami, zkusit si zahrát skladbu, vyrobit si baletku, zahrát si hru na komunikování, když neslyšíme.
Hrací skříňka s Beethovenem Číst dál »
Poslechněte si příběh o historii graffiti a street artu, třeba vás to motivuje k výprava za graffiti a street artem ve vašem městě. Nebo můžete natrénovat svůj podpis, vytvořit si graffiti na celý vlak, zkusti t tvořit jako Banksy pomocí šablon, nebo si zahrát hru na pravopisné gangy v NY, případně hlásit svoje teritorium jako datel.
Graffiti a street art Číst dál »
Téma noviny si uvedeme příběhem z Londýna v 19. sroletí. Narazíme na situace, které se dají popsat jako morální dilema a vybízí k povídání si s dětmi. Pak si můžete vyrobit razítka, napsat anonymní dopis a vyzkoušet osovou souměrnost. Pokud je vás víc, tak se vám může hodit hra na kamelota.
Příběh o keltských klucích
Ketlské symboly – kreslení forem
Keltské ornamenty – kov
Hra na druida a poznání stromů
Keltské písmo
Čeká nás příběh o tom, jak se z vlka stal pes a můžete se hned inspirovat a vyprávět příběh jako v pravěku, když ještě nebyla dokonalá řeč. Pak si můžete vyrobit hmotu na modelování, prozkoumat srst zvířat a
zahrát si hru na šlechtění psích plemen.
Budeme se inspirovat příběhem o objevení nástěných maleb v Altamiře, můžete si zkusit malovat jako pračlověk, vyrobit vlastní uhle na kreslení, zahrát si „lodě“ se zvířaty z Altamiry, tvořit a hádat hádanky o pravěkých zvířatech, vymýšlet věty a slova.
Téma rod nám uvede Příběh o svatém Václavovi, kde se vyskytuje spoustu příbuzných, a tak nás to láká vytvořit rodokmen a třeba si u něj i započítat. Mince svatého Václava může posloužit k výrobě medaile, a také se můžeme vypravit za atributy svatého Václava. S parťáky si můžete zahrát kronikářovu pošta.