Jak zmapovat, co přesně děti v programu potřebují a jaké možnosti máme, když je chceme nasytit prožitky.
Jak motivovat různě staré děti s rozmanitými zájmy a temperamenty do programu.
Poskládat aktivity do správného pořadí tak, aby se vzájemně podporovaly, a udržovaly u dětí vysokou míru motivace a zapojení.
Připravit si harmonogram zážitkového programu, včetně praktických poznámek pro realizaci. Dopředu si označit krizová místa a vyvarovat se zbytečných chyb.
Kurz mě moc bavil a těšila jsem se na příspěvky od Karoliny. Do kurzu jsem vstupovala jako takový poučený a současně opakovaný začátečník ( z hlediska změn práce, životních etap, místa, kde žiji,…). Karolina si dala záležet podávat témata tak, aby byly použitelné všestranně – pro děti školkové, školní, dospívající, rodiče s dětmi… a to jsem potřebovala, získala jsem všestranné portfolio i podrobné a konkrétní vhledy. Nejen na možné účastníky programu, také na sebe..
Petra K.
Před kurzem jsme cítila nějaký tvůrčí blok, neměla jsme nápady a měla pocit, že aktivity které tvořím jsou pořád na jedno brdo. Kurz byl skvěle pojatý – při sledování videí mě napadali další a další varianty aktivit a nutilo mě to jít více do hloubky a zamýšlet se nad tvorbou programu úplně jinak. Kurz mi dal více než jsme čekala, vidím to hlavně na tvorbě nových materiálů, ten posun tam je zřetelný. Určitě ho doporučuji.
Tábornice Kačka
Kurz mě posunul v tom, že jsem se nabyla energií. Utvrdila jsem se ve svých postojích. Podpora i odbornost byla nad mé očekávání, příjemná , skvělá, 100%.
J. L. (učitelka MŠ)
"Prací s dětmi se bavím už 25 let a člověk se občas potřebuje vrátit ke kořenům. Jít kupředu a stále hledat nové impulsy je jaksi samo sebou, ale tenhle projekt mi pomohl vzpomenout si na některá dávno zapomenutá dobrodružství."
Kateřina R. (učitelka na gymnáziu, dlouholetá vedoucí v oddíle)
5580 Kč
Webinář Rychlé hry pro zapamatování znalostí je plný tipů na konkrétní aktivity, ale také vás motivuje, jak rychle ze cvičení z pracovního sešitu udělat hru.
Webinář Jak se stát z rodiče učitelem vás podpoří, když chcete začít učit v komunitní škole nebo školce, případně stát se rodičem domškoláka.
Chcete se vracet k videím z výzvy, které vedou k jinému pohledu na vymýšlení her?
V klidu si poslechnout webinář Jak využívat potenciál hry naplno a aplikovat ho do své práce s dětmi?
Záznamy budete mít k dispozici po celý rok.
Máte obavu, že na konci školního roku nebudete mít dostatek času na kurz, a bojíte se, že nebudete stíhat? Chápu. Život s dětmi přináší nejrůznější překvapení, a proto jsem přidala do kurzu Setkání na Zoomu na přelomu září a října aby žádný z dotazů nezůstal nezodpovězený a všichni jste stihli moji podporu. Navíc si můžeme udělat společnou reflexi, jak se realizace programů povedla.
Ahoj Kájo, za mně bylo letošní léto velmi vydařené. Na začátku byla moje záliba ve vymýšlení narozeninových hledaček pokladů pro vlastní děti a kamarády, pak výživné obohacení Tvým kurzem a namotivování pustit se do něčeho většího.. a podařilo se mi vymyslet 2 několikadenní programy na 2 rodinných táborech. Celotáborová hra motivovaná knihou Teribear - Tajemství modré krabice. Příběh opravdu dobře zafungoval. ... Měla jsem z léta moc dobrý pocit, objevila jsem v sobě nové schopnosti.”
Veronika
To je neuvěřitelné! Vytvořila jsem zážitkový program pro skupinu dětí a to bez jakékoliv předchozí pedagogické zkušenosti. Kurz mi dal opravdu přesný návod, jak na to. Procházet kurzem bylo navíc velmi zábavné. Líbilo se mi, že kurz je plný nejen velmi odborné teorie, ale také aktivit, otázek k zamyšlení, příkladů z praxe a mnoho další inspirace (např.: literatury), kam se může člověk ve svém seberozvoji dále ubírat. Z Karolíny to nadšení a zápal pro své poslání úplně číší a od takových lidí se učí nejlíp. Děkuji a kurz doporučuji všem a mimo jiné i těm, koho láká práce s dětmi, nemají na to vzdělání a chtějí tomu působení dát nějaký vyšší smysl.
Klára
Pokud vás napadnou další, neváhejte napsat.
Zážitkový program je sled aktivit (často her), které jsou upořádané v logické struktuře. Provází děti nějakým tématem nebo příběhem. Působí na jejich celou osobnost (rozum, smysly, pocity, …) a vtahuje je do učení, akce a dobrodružství.
Zážitkový program může být půldenní bojovka/výukový program, několika denní akce, dlouhodobý program nebo třeba celotáborová hra.
Pro ty vaše (i ty půjčené). Moje zkušenost je, že se dají krásné programy zažívat už ve školce s 3letými dětmi a vrchní hranice neexistuje. Já mám zkušenost s věkem 3 až 20 let.
Moc hezky mohou programy fungovat v heterogenních skupinách, kde děti nejsou na stejné úrovni téměř v ničem.
V kurzu je od minulého běhu přidaná lekce s aktivitami, které by neměly v žádném programu chybět. Cílem lekce je získat přehled o typech aktivit, vybrat si je a upravit podle potřeby. Moje podpora ve skupině slouží i jako živý jukebox aktivit, kdyby vám něco chybělo.
Moc ráda doplním a podělím se o svoje zkušenosti.
Kurz je připraven tak, že se naučíte tvořit zážitkové programy i bez přímé účasti na Zoomech. Zároveň máte možnost položit otázku předem a poslechnout si odpověď ze záznamu.
Každý ze 4 bloků má 3-4 videa na dílčí
témata, zároveň jsou v kurzu lekce s aktivitami a bonusem Jak tvořit
program environmentální výchovy. Videa nejsou dlouhá a směřují k tomu,
abyste krok za krokem vytvořili svůj zážitkový program.
Podle toho, jak náročnou verzi budete
připravovat vám kurz zabere 1 až 2 týdně.
Kurz je přehledně uložen na webu ve
členské sekci. Každé video má i přibližnou textovou podobu. Na 4 základní
obsahové bloky máte 6 týdnů.
A jako bonus 5. Zoomové setkání, který
proběhne na přelomu září a října, takže celkově si můžete kurz rozložit do 4
měsíců, nebo využít závěrečné setkání na Zoomu k reflexi toho, jak se vám
program podařilo realizovat.