Jak vytvořit podnětné prostředí pro různé děti?

Přemýšlíte…

Vnitřní motivace a prostředí

Vnitřní motivace nás vede k naplňování potřeb. A i když často mluvíme o potřebě učit se něčemu novému, tak jde spíše o prostředek nebo dokonce vedlejší produkt, jak naplňovat naše hlubší potřeby. Motivace má v sobě tu dynamiku rozporu mezitím, co máme a co chceme mít, jací jsme a jací chceme být, co už jsme zkusili a co ještě zkusit můžeme.

 

V předchozím článku jsem přemýšlela nad tím, co by mohlo v superpodnětném prostředí chybět některým dětem. Pokud jste v domácím vzdělávání, máte komunitní školku, školu, tak vás pravděpodobně úkol vytvářet prostředí, kde se budou vaše děti vzdělávat, nemine. Někdy podlehneme představě, že nejlepší by bylo mít všechno, ale naštěstí nás většinou omezí peníze a musíme si vybrat. Důležité je zamýšlet se nad tím, jak to udělat, aby si tam každé dítě našlo to své.